12990924_1178935202117574_7707266177120467520_n

Ponad 400 tys. kibiców, z czego 213 tys. w TAURON Arenie Kraków, 100 tys. osób w strefach kibica, z czego ponad 40 tys. na krakowskim Małym Rynku; 48 meczów (19 w Krakowie) i 17 dni rozgrywek (9 w Krakowie) 1,62miliarda widzów na całym świecie i 3 tys. godzin relacji – tak w skrócie można podsumować styczniowe Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn EHF EURO 2016.

We wtorek (12 kwietnia) przedstawiciele ZPRP, Agencji Rozwoju Miasta S.A. zarządzającej halą oraz władz Krakowa i Małopolski podsumowali wydarzenie. Z dziennikarzami spotkali się Katarzyna Król – Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa ds. Edukacji i Sportu, Małgorzata Marcińska – Prezes Agencji Rozwoju Miasta S.A, Krzysztof Kowal – Dyrektor Zarządu Infrastruktury Sportowej w Krakowie, Tomasz Urynowicz – Dyrektor Departamentu Sportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego oraz Andrzej Kraśnicki – Prezes Związku Piłki Ręcznej w Polsce i Marcin Herra – Wiceprezes ZPRP ds. EHF EURO 2016.

Gra zespołowa

– Piłka ręczna jest grą zespołową i tylko jako zespołowi udało nam się osiągnąć taki sukces – mówił Andrzej Kraśnicki, prezes ZPRP. – Bez wspólnej pracy wszystkich: związku, samorządów, rządu, sponsorów i partnerów nigdy nie uzyskalibyśmy tak dobrych rezultatów – dodał.

– Mistrzostwa Świata w Piłce Ręcznej Mężczyzn były wyjątkowym wydarzeniem, które w pełni pokazało możliwości TAURON Areny Kraków i udowodniły, że to światowej klasy obiekt idealnie przygotowany do organizacji imprez sportowych najwyższej rangi – powiedziała Małgorzata Marcińska, Prezes Zarządu Agencji Rozwoju Miasta Zarządzającej TAURON Areną Kraków.

Podczas całych Mistrzostw oraz po ich zakończeniu światowe i polskie media podkreślały, że atmosfera w TAURON Arenie Kraków była wspaniała oraz, że ultranowoczesna hala spełniła oczekiwania zarówno kibiców jak i zawodników i organizatorów – tak o obiekcie pisali m.in. francuscy dziennikarze „L’Équipe”.

TAURON Arena Kraków była najważniejszą i największą areną mistrzostw. Hala została wynajęta już na początku stycznia. Jeszcze przed oficjalnym rozpoczęciem wydarzenia odbywały się w niej m.in. treningi reprezentacji Polski. Na potrzeby Mistrzostw wykorzystano zarówno Główną Halę jak i Małą Halę (w której przygotowano centrum prasowe) oraz całe zaplecze techniczne obiektu. W przygotowanie imprezy zaangażowany był cały zespół Agencji Rozwoju Miasta zarządzającej TAURON Areny Kraków.

Rekord goni rekord

Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn EHF EURO 2016 zostały zorganizowane w czterech polskich miastach: Krakowie, Wrocławiu, Katowicach i Gdańsku, przez Europejską Federację Piłki Ręcznej oraz Związek Piłki Ręcznej w Polsce.

W TAURON Arenie Kraków rozegrane zostały mecze fazy wstępnej, głównej i finałowej Mistrzostw. Swoje mecze w fazie wstępnej i głównej rozegrała tu reprezentacja Polski. Mistrzostwo zdobyła reprezentacja Niemiec, drugie miejsce zajęła Hiszpania, a trzecie Chorwacja. Polska zakończyła rywalizację na siódmym miejscu.

Mistrzostwa były rekordowe od wieloma względami. Na żywo mecze obejrzało 400 tys. kibiców, z czego 213 tys. w TAURON Arenie Kraków, 100 tys. osób odwiedziło strefy kibica, z czego ponad 40 tys. strefę na krakowskim Małym Rynku. W sumie rozegrano 48 meczów (19 w Krakowie) podczas 17 dni rozgrywek (9 w Krakowie). Transmisje oglądało 1,62 miliarda widzów na całym świecie; przygotowano 3 tys. godzin relacji.

Sygnał nadawany przez 75 narodowych stacji odbierany był w 175 krajach. Na wydarzenie akredytowało się prawie 1300 dziennikarzy. Wartość reklamowo-promocyjną ich materiałów dla Krakowa wyniosła 82 mln zł.

Najwyższe oceny

W trakcie mistrzostw Związek Piłki Ręcznej w Polsce przeprowadzał ankiety badana jakości. Pytał m.in. o atmosferę, wystrój, komfort, oznakowanie, transport, bezpieczeństwo, oprawę i emocje. – W skali od 1-7 dostaliśmy ocenę 6,34. To absolutnie doskonała nota – podkreślał Marcin Herra, wiceprezes ZPRP. Dodał także, że jeśli chodzi o Strefę VIP to ta ocena była jeszcze wyższa – wynosiła 6,7.

Mistrzostwa były największą imprezą jaka do tej pory odbyła się w TAURON Arenie Kraków– zarówno jeśli chodzi o ilość dni imprezowych jak i łączną ilość gości, która w tym czasie odwiedziła obiekt. Dzięki frekwencji na każdym z meczów w styczniu br. udało się przekroczyć liczbę 1 100 000 gości, którzy odwiedzili obiekt od jego otwarcia w maju 2014 r.