Wszystkich zawodników planujących 16 października (niedziela) wystartować w 3. PZU Cracovia Półmaratonie Królewskim (z metą w TAURON Arenie Kraków), wspólnie z Zarządem Infrastruktury Sportowej w Krakowie oraz z trenerami z klubu AZS AWF Kraków Masters zachęcamy do sprawdzenia formy podczas Testu Coopera, który odbędzie się w najbliższą sobotę (8 października) oraz Śniadania biegowego, które odbędzie się w niedzielę (9 października).

3. PZU Cracovia Półmaraton Królewski to podsumowanie Królewskiej Triady Biegowej 2016. – Warto ten start potraktować wyjątkowo, bo miejsce, trasa i termin – są wyśmienite aby osiągać sukcesy! – mówią organizatorzy. W przygotowaniu do tego wydarzenia może pomóc Test Coopera oraz udział w Śniadaniu biegowym.

Test Coopera

8 października (sobota) godz. 9:20-15:00

stadion AWF Kraków

Tylko 12 minut i możecie określić swoje HR max /maksymalne tętno/. To bardzo pomocny wskaźnik w planowaniu każdego startu. Dystans jaki przebiegniecie w czasie Testu Coopera pozwoli Wam z dużym prawdopodobieństwem określić tzw. „średnie tempo” – czyli tempo z jakim jesteście w stanie przebiec półmaraton. Musicie tylko wykazać odrobinę silnej woli i ten sprawdzian przebiec na tzw. maksa.

Warto dodatkowo wyposażyć się w monitor pracy serca, tzw. sport tester. Dane z monitora pomogą doświadczonemu trenerowi doradzić Wam w kwestiach dobrania tempa i tętna z jakim powinniście przebiec półmaraton.

Dystans jaki przebiegniecie oraz tętno maksymalne to dane, które z dużym prawdopodobieństwem warunkują  tempo z jakim powinniście spróbować przebiec pierwsze 15 km w czasie 3. PZU Cracovia Półmaratonu Królewskiego. Źle dobrana początkowa prędkość to albo kłopoty w drugiej części dystansu lub za duża starta, by to nadgonić. Dopiero po 15. kilometrze zachęcamy do powalczenia o więcej, a będzie dobrze. Ostanie 6 km biegniemy z maksymalnym zaangażowaniem. Bo to jest sport!

Śniadanie biegowe

9 października (niedziela), godz. 9.00

Park Lotników Polskich obok TAURON Areny Kraków

Na pętli w Parku Lotników Polskich możecie praktycznie testować teorię z Testu Coopera. Po wspólnej rozgrzewce, proponujemy przebiec założonym tempem 2 x 4 km. Jeśli nie sprawi Wam to większych problemów, to za tydzień możecie przez pierwsze 15 km biegu biec z taką prędkością. Ten trening to szansa by zweryfikować założenia z testu.

To będzie wyjątkowy weekend. Treningowy i bardzo praktyczny. Będą trenerzy, będą tabele, będą rozmowy o taktyce, praktyce i teorii treningu. I to wszytko za darmo!

Oczywiście zapraszamy też tych, którzy nie mają półmaratonowych ambicji. Organizatorzy przygotowali ofertę dla wszystkich. Początkujących, dzieci, dla kobiet i dla zaawansowanych biegaczy amatorów. Podczas sobotniego Testu Coopera będą zorganizowane serie dla dzieci, a na śniadaniu trenerzy dla grup początkujących i dla dzieci.

Dodatkowe informacje są dostępne na stronie www.zis.krakow.pl/sprawdz-sie-przed-3-pzu-cracovia-polmaratonem-krolewskim.