Trzy krakowskie obiekty działające w przemyśle spotkań: TAURON Arena Kraków, Centrum Kongresowe ICE Kraków i Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowego EXPO Kraków, podpisały 19 czerwca 2018 r. (WTOREK) Deklarację Woli Współpracy. To dokument, dzięki któremu organizatorzy dużych wydarzeń biznesowych, kulturalnych oraz sportowych będą mogli skorzystać z komplementarnej oferty Miasta w zakresie profesjonalnej organizacji imprez.

Deklaracja Woli Współpracy została podpisana w obecności: Andrzeja Kuliga –  Zastępcy Prezydenta Miasta Krakowa ds. Polityki Społecznej, Kultury i Promocji Miasta przez: Małgorzatę Marcińską – Prezes Zarządu Agencji Rozwoju Miasta S.A. zarządzającej TAURON Areną Kraków, Jacka Gryzło – Wiceprezesa Zarządu Agencji Rozwoju Miasta S.A., Izabelę Helbin – Dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego, operatora Centrum Kongresowego ICE Kraków oraz Grażynę Grabowską – Prezes Zarządu Targi w Krakowie Sp. z o.o., właściciela Międzynarodowego Centrum Targowo-Kongresowego EXPO Kraków.

fot. KBF/ARM

Kraków wciąż jest wymieniany w rankingach najczęściej i najchętniej odwiedzanych miast w Europie. W 2017 roku odwiedziło go ponad 12 mln 900 tys. turystów (dane: Małopolska Organizacja Turystyczna dla Urzędu Miasta Krakowa). To wzrost o 750 tys. w porównaniu z rokiem poprzednim. Goście, którzy odwiedzili wtedy stolicę Małopolski wydali około 5 mld 480 mln zł. Największy procentowy udział stanowili turyści tradycyjni, którzy przyjeżdżają zwiedzać Kraków, jednak dzięki rozwojowi oferty dla turystyki pielgrzymkowej, turystyki medycznej oraz biznesowej, do Krakowa przyjeżdżają także turyści nastawieni na konkretne aktywności podczas pobytu. Między innymi udział w kongresie i zapoznanie się z ofertą turystyczną miasta.

Rok 2014 był dla Krakowa przełomowy. To właśnie wtedy w ramach wzmacniania funkcji metropolitalnych miasta zostały zrealizowane inwestycje o znaczeniu strategicznym dla rozwoju turystyki i kultury. Nowa infrastruktura w postaci trzech obiektów: TAURON Areny Kraków, Centrum Kongresowego ICE Kraków oraz Międzynarodowego Centrum Targowo-Kongresowego EXPO Kraków wzbogaciła ofertę miasta skierowaną do organizatorów dużych wydarzeń biznesowych, kulturalnych oraz sportowych.

Dla przemysłu spotkań Polska, a także Kraków nadal są bardzo atrakcyjnym rynkiem, który dopiero niedawno został odkryty przez międzynarodowe stowarzyszenia oraz firmy specjalizujące się w organizacji kongresów i konferencji. Widać to także po statystykach wydarzeń, które odbywają się pod Wawelem.

Obiekty, które podpisały Deklarację w obecności przedstawicieli przemysłu spotkań w Krakowie działających w inicjatywnie Kraków Network, zadeklarowały wolę współpracy w zakresie tworzenia komplementarnej oferty dla organizatorów wydarzeń biznesowych, kulturalnych oraz sportowych. Komplementarność usług świadczonych przez obiekty oraz ich odmienna funkcjonalność stanowią bowiem o potencjale i atrakcyjności oferty Miasta dla przemysłu spotkań.

W ramach współpracy będą podejmowane działania zmierzające do utrzymania wydarzeń w Krakowie, tak by nie przejmowały ich obiekty w innych miastach, zwłaszcza w sytuacji, w której dany obiekt nie ma wolnego terminu lub nie posiada odpowiedniego zaplecza technicznego i technologicznego oraz liczby miejsc. W takich przypadkach wdrożona zostanie tak zwana polityka rekomendacji, dzięki której organizatorzy będą mogli zapoznać się z kompleksową ofertą trzech obiektów.

INFORMACJE O OBIEKTACH

TAURON Arena Kraków

Jako największa i najnowocześniejsza hala widowiskowo-sportowa w Polsce pozwala na organizację wydarzeń o różnym charakterze i skali. Wśród nich są wydarzenia kulturalne: koncerty, festiwale, pokazy filmowe, pokazy cyrkowe, show na lodzie; imprezy sportowe o randze mistrzostw świata i Europy, turnieje, rozgrywki ligowe; imprezy e-sportowe; wydarzenia religijne; kongresy, konferencje, targi, szkolenia, bankiety oraz imprezy plenerowe.

Obiekt wyróżnia przede wszystkim pojemność – mieści w sumie 22 tys. osób. Na trybunach ma ponad 15 tys. miejsc. Ma największą płytę, na której może stanąć 9300 osób. Jako jedyny posiada półkilometrowy ekran LED na elewacji budynku.

Do potrzeb organizatorów może być dostosowana każda z przestrzeni TAURON Areny Kraków: Arena Główna, Mała Hala, sale konferencyjne, strefa VIP z 28 lożami, restauracje, parking zewnętrzny i teren wokół obiektu.

Od otwarcia obiektu w 2014 r. odbyło się w nim już blisko 500 wydarzeń, w których udział wzięło blisko 2.5 mln osób.

W przestrzeni TAURON Areny Kraków każdego roku organizowanych jest wiele konferencji, spotkań biznesowych, bankietów i eventów firmowych. Możliwości techniczne obiektu umożliwiają organizatorom na aranżację pomieszczeń w dowolny sposób. Arena Główna, dzięki animacjom wyświetlanym na specjalnych ekranach zamieniała się już m.in. w Rynek Główny w Krakowie.

Parkiet do tańca, scena, na  której wystąpi gwiazda wieczoru i kilkadziesiąt stolików przygotowanych do bankietu dla pracowników firmy – to coraz częstszy widok w TAURON Arenie  Kraków. Podobne metamorfozy przechodziła również Mała Hala, która z przestrzeni kojarzonej ze sportem wielokrotnie zmieniała się m.in. w salę balową dla maturzystów, salę, w której organizowano bankiety firmowe, w centra prasowe dla akredytowanych na wydarzenia dziennikarzy (np. podczas Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn  w 2016 r.), a także w kaplicę (podczas Światowych Dni Młodzieży).

Swoje imprezy firmowe, szkolenia i sympozja w TAURON Arenie Kraków organizują zarówno małe firmy, jak i duże sieci (np. Rossmann) czy banki (m.in. Alior Bank). Arena gościła także targi oraz konferencje i kongresy, w tym największe w Polsce kongresy motywacyjne takie jak „Życie bez ograniczeń 2” z udziałem najsłynniejszego mówcy na świecie Nicka Vujicica.

Centrum Kongresowe ICE Kraków

Centrum Kongresowe ICE Kraków nazywane jest biznesową i  kulturalną wizytówką Krakowa. To fakt. Potwierdzeniem jest nie tylko frekwencja podczas organizowanych w obiekcie imprez (231  000 gości w 2017 roku) oraz ich liczba (179 wydarzeń w zeszłym roku), ale także referencje klientów – zarówno krajowych, jak i zagranicznych. ICE Kraków trzykrotnie otrzymało nagrodę Meetings Star Award dla najlepszego centrum kongresowego Nowej Europy (za rok 2015 i 2016 I miejsce, za rok 2017 II miejsce, uzyskując wynik 4.90 w pięciostopniowej skali i ustępując miejsca liderowi jedynie o 0.01 punkta).

Centrum Kongresowe ICE Kraków to obiekt kategorii multivenue, w którym zorganizować można każdy typ wydarzenia – od międzynarodowych kongresów i konferencji dla 3200 osób, przez najwyższej klasy wydarzenia kulturalne, kończąc na wydarzeniach korporacyjnych i społecznych. Zespół ICE Kraków, dzięki ponad 3-letniemu doświadczeniu, jest w stanie sprostać każdemu wyzwaniu. I nie są to słowa rzucane na wiatr. Wspólnie z uczestnikami przemysłu spotkań z Krakowa i Małopolski, tworzymy inicjatywę Kraków Network, która jest nazywana ekosystemem branży MICE w Polsce południowej.

Targi w Krakowie, operator EXPO Kraków

Firma Targi w Krakowie, właściciel i operator EXPO Kraków, to największy na południu Polski i 3 w kraju organizator targów.  Połączenie zespołu profesjonalistów, nie bojących się sięgać po innowatorskie rozwiązania, przy jednoczesnym przywiązaniu do dobrych tradycji w kontaktach biznesowych, przynosi znakomite efekty, które padają na podatny grunt – Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków. Ten zaskakująco wielofunkcyjny, nowoczesny obiekt jest przestrzenią idealną do organizacji zarówno targów (Targi Książki w Krakowie, targi stomatologiczne Krakdent®, Targi Horeca®, MotoShow), kongresów i konferencji (Eurpean Wound Management Association 2018, Kongres i Międzynarodowe Targi LNE), egzaminów państwowych (liczących nawet 2000 uczestników), jak i eventów korporacyjnych, spotkań integracyjnych i bankietów (rekordowy liczył aż 10 tysięcy osób).

O atrakcyjności EXPO stanowi fakt, że jako jedyny w Krakowie oferuje tak ogromną przestrzeń, bez stałego wyposażenia i na jednym poziomie (13 tysięcy m2 powierzchni użytkowej), otwierającą perspektywy swobodnej aranżacji oraz wyposażoną w siatkę kanałów medialnych. Rozległy parking (ponad 700 miejsc) i teren na zewnątrz umożliwiają wzbogacenie eventów o wydarzenia outdoorowe. – Jeśli miałabym zawrzeć w jednym zdaniu charakterystykę naszego obiektu, to powiedziałabym: przestrzeń do zadań specjalnych, która zmienia się jak kameleon, dostosowując do potrzeb organizatorów – określiła EXPO Kraków Ewa Woch, wiceprezes Targów w Krakowie. Zespół Targów w Krakowie z łatwością odpowiada na potrzeby rynku i z pewnością nie boi się zadań specjalnych. Razem tworzy to niemal nieograniczony potencjał, który umacnia pozycję Krakowa oraz Polski na mapie branży spotkań.